קידום אתרים אורגני המדריך המלא למתחילים

קידום אתרים אורגני פירוש משמעותו הנו קידום טבעי במנוע החיפוש של גוגל, ולהבדיל מקידום ממומן בו ניתן להתמקם בצמרת העמוד הראשון תמורת סכום כספי גבוהה, בקידום אורגני אין כלל צורך בתשלום לחברת גוגל אדוורדס. למעשה האתרים הנמצאים בעמוד הראשון בקידום זה בדרך כלל בעלי יתרון ממתחריהם וזאת על בסיס מספר קריטריונים שגוגל קבעו שעל ידי אותם קריטריונים מיקומם גבוהה משאר האחרים. ולבטח אתם שואלים את עצמכם מהם הקריטריונים על מנת להתחיל ללמוד קידום אתרים אורגני?

  1. אז נתחיל מהקריטריון החשוב ביותר – "התוכן הוא המלך". מזה אומר? משמעות הדברים הם שהדבר העיקרי עליו מתבסס הקידום האורגני. תוכן איכותי ובעל משמעות רבה המקנה תוכן שימושי למשתמש הנו גורם בעל השפעה רבה למיקום גבוהה יותר במנוע החיפוש של גוגל.  נוסף על כך על התוכן להיות בלעדי ויחודי ולא מועתק – דבר שעשוי לגרור עונשים כבדים מצדו של המנוע חיפוש עד כדי הדחת האתר מתוצאות החיפוש.
  2. קידום אתרים אורגני מצריך מבעלי האתרים המעוניינים לקדם את אתרם לעשות זאת בצורה טבעית, כמו שציינתי בראשית המאמר שקידום אורגני פירושו "קידום טבעי". ולכן שימוש בתוכנות ו/או בדברים שאינם כשרים כמו גם ספאם רב באתרים ברחבי הרשת – יגרור ענישה ובמקרה הפחות גרוע הדבר יגרום לחוסר התקדמות במנוע החיפוש.
  3. עדכוני תוכן באתרכם – כאשר גוגל שם לב כי אתרכם איננו מתעדכן כראוי הדבר משפיע על כך שאתרכם מצטייר כאתר שכביכול איננו פעיל בעיניי גוגל והשלכותיו של מקרה כמו זה – עכבישי גוגל פחות מגיעים לביקור באתרכם מה שגורם לאתר לרדת בתוצאות החיפוש.
  4. משך שהות הביקור של הגולש באתרכם – אלמנט חשוב שהחל ממש בשנים האחרונות. כיום לא מספיק רק תוכן כללי , אלא חשוב שיעניין את הגולש עד כדי כך שמשך זמן השהות שלו באתרכם הנו גורם משפיע על מיקומכם בגוגל. ההיגיון מאחורי זה הנו אופן העובדה כי בקידום אורגני בגוגל אנו מצפים לקבל תוצאות לשאילתות בהתאם למה שחיפשנו – ודגש על תוצאות איכותיות שיקנו מענה מלא לשאלה אותה חיפשנו ו/או התוכן מידע. לדוגמה אם חיפשתם "אייך לקדם את האתר שלי בגוגל"? אתם מן הסתם תהיו מעוניינים לקבל את התוצאה האיכותית ביותר שלאחר קריאתה תאפשר לכם ללמוד על דרכי הקידום והטכניקות השונות. בזמן קריאתכם משך שהותכם באתר גבוהה יותר מאתר אחר שאומנם גם יכתוב מדריך דומה אך עם הרבה פחות מלל , ו / או הרבה פחות מלל מעניין ואיכותי.
  5. החלפת קישורים – נושא רגיש מאד. בעבר היה ניתן להחליף קישורים עם שלל סוגי האתרים ברשת ועל בסיס זה ניתן היה להתקדם משמעותית בדירוגים של גוגל. אך עם הזמן התבצעו עדכונים במנוע החיפוש שלמעשה מסביר למקדמים שמבחינתו מדובר בדבר פסול כאשר לא יתכן שאתר המתמחה במחשבים יקבל קישור מאתר העוסק בדודי שמש (לדוגמה). ולכן על מנת לקדם את אתרכם באופן איכותי כמו גם התוכן כך גם החלפת הקישורים, עליכם לקבל קישורים בעיקר מאתרים הקשורים לתחומכם נניח אתר הקשור לקידום אתרים בגוגל , יוציא קישור אך ורק לאתר הקשור לתחומו ולהפך. לפעמים פחות זה יותר – כלומר לפעמים ניתן גם להוציא קישור אחד בלבד מאתר איכותי במיוחד עבור אתרכם ומבחינת גוגל זה יכול להספיק בכדי להקפיץ אותכם בדירוגכם במנוע החיפוש באופן משמעותי.
  6. פרסום מאמרים ברשת , קישורים – פרסום כתבות ומאמרים הנו דבר חשוב אך אם והדבר נעשה באתרים/פורמים הקשורים לתחומכם (כמו גם ההחלפת קישורים). כמות מוגזמת ולא טבעית של פרסום מאמרים וקישורים יוביל לחשד של גוגל שמדובר בספאם ו/או שימוש בתוכנה מלאכותית ולכן במקרה הגרוע תושעו מתוצאות החיפוש של גוגל או לצורך העניין במקרה הפחות נורא פשוט מאד לא תתקדמו , בשני המקרים אתם רק תפגעו.
  7. רשתות החברתיות – מדובר בנושא שעם הזמן הבינו בגוגל שמדובר בדבר בלתי נפרד ולכן יצירת פרופיל של העסק שלכם עם קישור לאתרכם הנו דבר חיוני וחשוב לקבלת נקודות זכות לדירוגכם על פני המתחרים שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים