קידום ממומן בגוגל - המדריך המלא למקדם באדוורדס

קידום ממומן הנו דרך קידום שנוצרה לפני מספר שנים במטרה לאפשר לבעלי אתרים לקדם את אתרם בתמורה לתשלום כספי עבור בעלי החברה של גוגל. אחד היתרונות הגדולים בקידום מסוג זה הוא האפקטיביות שלו, כלומר הלחיצות ברובן איכותיות ומקנות לבעלי העסקים רווחים כספיים. מיקומם של האתרים בקמפיין קידום ממומן בגוגל עולה על המיקומים בקידום האורגני. משמעות הדבר הוא שמי שמקדם בתשלום, מוביל את ראש הרשימה במיקום ראשון , שני ושלישי ורק לאחר מכן ניתן למצוא את שאר המתחרים בקידום האורגני (טבעי). ישנה אפשרות לקבל שטח פרסומי גם בצידי תוצאות החיפוש ואף בחלק התחתון, אך עיקר הפרסום מגיע מראש הדף. באפשרות זו כל הצדדים מרוויחים, גם בעל העסק וגם חברת גוגל בכך שגוגל הופכת לצינור הגורם לייבוא לקוחות ובכך מייצרת הכנסות רבות ללקוחותיה הרבים. עבור כל לחיצה ישנו תשלום בסכום אחר בהתאם לרמת התחרות באותו התחום.

היתרונות של קידום ממומן בגוגל:

  1. הסיבה הגדולה ביותר היא מיקום גבוהה במיוחד (מעל המתחרים בקידום האורגני), סיבה מוצדקת לתשלום אך לא בכל מחיר. ישנם מקרים בהם הסכום הכספי הדרוש להשקעה גבוהה מאד לאור התחרותיות בענף מסוים ולכן מומלץ לשנות ביטוי לקמפיין הקידום ממומן או להתחיל להשקיע בקידום אורגני.
  2. חשיפה גדולה – מיקום גבוהה מזכה את בעל האתר הנמצא בקידום ממומן בחשיפה שיכולה להגיע למאות ואולי גם אלפי לקוחות פוטנציאליים אם ומדובר בתחום היוצר התעניינות רבה מצד קהל הלקוחות.
  3. ניהול קמפיין בצורה מקצועית ונוחה המאפשרת שליטה מלאה לבעל האתר לבצע שינויים מידיים כמו בתקציב האתר , תיאור , ביטויים חדשים ואף השהיית הקמפיין זמנית. נוסף על כך בפאנל ניתן לבחור שעות בהן המודעה תהיה פעילה דבר משמעותי מאד לבעלי עסקים אשר זמן פעילותם לא מתנהל בשעות המאוחרות של הלילה ולכן אין טעם שגולש יקליק על המודעה שלכם בשעות שכאלו מה שיגרום להוצאה כספית מיותרת בעבור לחיצות חסרות חשיבות.

החסרונות בקידום ממומן:

  1. החיסרון הגדול ביותר בקידום ממומן הוא למעשה אופן העובדה כי אופן קיומכם במנוע החיפוש מותנה בכך שתשלמו כסף לחברה, וכאשר אין באפשרותכם לשלם על כך – לא תהיו ממוקמים כלל. שילמת? מוקמת. אך אם לא שילמת לא מוקמת בדירוגים ראשוניים, בדיוק כמו כל מוצר אותו אנו רוכשים במקום ומקבלים את מוצרנו כך גם המקרה הזה.
  2. לא ניתן לדעת את מקורו של מבצע הלחיצה – יכול להיות סיטואציה שבה מגיעים אנשים מבצעים לחיצות ואין טלפונים לבית העסק מאותם לחיצות, אלו לחיצות חסרי חשיבות שבסופו של דבר מצטברות ומגיעות לסכום שאותו עליכם לשלם אף על פי שהן לא היו אפקטיביות כלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים